På EUD og EUX Business arbejder vi løbende på at sikre og udvikle kvaliteten i alle vores ydelser og vi gennemfører derfor kvalitetsundersøgelser, -vurderinger og -forbedringer løbende.
Målsætningen på EUD og EUX Business er derfor at sætte fokus på kvaliteten i undervisningen, samt på fastholdelse inden for vores uddannelser. På den måde lever kvalitetssystemet op til både skolens og ministeriets krav om kvalitetssikring af undervisningen samt bekendtgørelsen om Åbenhed og gennemsigtighed. Dette skal sikres gennem de fastsatte metoder og procedurer, hvor de respektive roller og opgaver er nærmere beskrevet.
På EUD og EUX Business arbejder vi løbende på at sikre og udvikle kvaliteten i alle vores ydelser og vi gennemfører derfor kvalitetsundersøgelser, -vurderinger og -forbedringer løbende.
Målsætningen på EUD og EUX Business er derfor at sætte fokus på kvaliteten i undervisningen, samt på fastholdelse inden for vores uddannelser. På den måde lever kvalitetssystemet op til både skolens og ministeriets krav om kvalitetssikring af undervisningen samt bekendtgørelsen om Åbenhed og gennemsigtighed. Dette skal sikres gennem de fastsatte metoder og procedurer, hvor de respektive roller og opgaver er nærmere beskrevet.
På EUD og EUX Business definerer vi god kvalitet som en kombination af to forhold, nemlig:
at eleverne erhverver sig de kompetencer (faglige, personlige og sociale), der er meningen med uddannelserne (de tilsigtede kompetencer), og
at disse kompetencer er i overensstemmelse med virksomhedernes og arbejdsmarkedets behov for viden og færdigheder (de relevante kompetencer)
Kvalitetsstyringssystemet anses som et hjælpeværktøj til at sikre, at skolens ydelser kontinuerligt er af så høj kvalitet som muligt i forhold til de givne rammer.
Denne kvalitetsbeskrivelse sammenfatter således EUD og EUX Business’ arbejde med tilrettelæggelsen af kvalitetsarbejdet. Som et supplement til dette findes et antal af procedurer og instruktioner, som mere konkret beskriver de øvrige områder af kvalitetsarbejdet.
Værdier for et velfungerende kvalitetsarbejde:
Kvalitetsarbejdet skal give mening for lærerne og for undervisningen, og det skal anvendes
Der skal være involvering og et fællesskab omkring værdien af dette arbejde
Vi skal have glæde af vores succeser og lukker ned for dét, der ikke giver mening
Kvalitetsprocedurerne gælder for hele EUD og EUX Business, hvilket vil sige for nedenstående undervisningsområder:
Erhvervsuddannelser, EUD Business
Erhvervsfaglig studentereksamen, EUX Business
Hovedforløb på kontoruddannelsen
Oplæringscenter
Alle disse undervisningsaktiviteter følger kvalitetssystemet på EUD og EUX Business for derigennem at:
Skabe bevidsthed om kvalitet i alle undervisningsteams
Signalere handlekraft, vilje og evne til udvikling og ændret praksis
Skabe et naturligt link mellem skolens kvalitetspraksis og afdelingens mål og strategier
Skabe en fælles kvalitetsudvikling, hvor vi lærer af hinanden, og hvor der er
Åbenhed og erfaringsudveksling gennem præsentation af ”best practice”
På Køge Handelsskole er vi glade for vores elever, og vi vil gerne medvirke til at give dem alle den højeste grad af både faglig uddannelse og almen dannelse. Arbejdsmarkedet er under konstant forandring, og både globaliseringen og den øgede digitalisering er med til at skabe denne forandring. På Køge Handelsskole ønsker vi at være på forkant med denne udvikling. Vi ønsker at være med til at skabe fagligt dygtige, alment vidende og refleksive elever, der er godt rustet til fremtidens arbejdsmarked.
På Køge Handelsskole udbyder og udvikler vi fremtiden uddannelser. Vi ønsker, at læring skal være praksisnær med så høj grad af involvering af erhvervslivet som muligt. Derfor arbejder vi målrettet på at sikre et tæt samarbejde mellem skolen og det lokale erhvervsliv. Dette gør vi for at styrke undervisningen og udvikle den i samspillet mellem teori og praksis. På vores skole har vi et helhedsorienteret syn på eleverne. Vi tager ansvar for elevernes udvikling og gennem jævnlige udviklingssamtaler har vi fokus på elevens individuelle nærmeste udviklingszone. Det er desuden også vigtigt for os at se eleverne som hele mennesker, der kan bidrage med en både faglig og almen viden og kompetencer, når de forlader skolen og træder ud på arbejdsmarkedet og som borgen i samfundet.
Vi sætter den enkelte elevs læringsforudsætning højt og vi faciliterer læring på alle niveauer. For at sikre den enkelte elevs udvikling og læring, så differentierer vi både undervisning og arbejdsformer under hensyntagen til elevernes individuelle behov. Vores undervisere faciliterer elevernes læring gennem en bred anvendelse af didaktiske metoder, der både sikrer opnåelse af viden samt sikrer træning i overførsel af denne viden og færdigheder fra skole til praktik og omvendt. Vi gør dette gennem anvendelse af virkelighedsnære problematikker, caseundervisning og udfordringer, hvor teori kan omsættes i praksis. På Køge Handelsskole arbejder vi med at skabe inspirerende læringsrum, både socialt og fysisk, hvor alle elever føler sig godt tilpas og yder deres bedste, i gensidig respekt mellem lærer og elev og eleverne imellem. Vi opstiller klare mål i undervisningen og vi stiller krav till vores elever gennem forpligtigende arbejdsfællesskaber.
Digitalisering, internationalt udsyn og verdensmål er en del af vores læringsforståelse. Vi arbejder målrettet med en digitalisering af læringen og disse digitale læringsforløb og læringsformer er medvirkende til at øge undervisningsdifferentieringen og den enkeltes læringsudbytte. Med digitalisering og den tilhørende didaktik opnår vi mere fleksible læringsformer, der kan understøtte den enkeltes individuelle udvikling og læring. Verdensmålene indgår som en naturlig del af undervisning i alle fag og med til at styrke elevernes almene dannelse i et fremtidig samfund med fokus på bæredygtighed.
På Køge Handelsskole ønsker vi, at eleverne skal blive så dygtige som de kan. Vi lægger vægt på feed forward som en del af læringen. På Køge Handelsskole opfatter vi feed forward som en central del af undervisningen, der sikrer, at eleven er bevidst om egen læringsudvikling, standpunkt og udfordringer, men også som middel til refleksion over netop egen læring. På vores skole ønsker vi desuden, at elevernes feedback til lærerne og lederne skal fungere som en mulighed for didaktisk tilpasning af undervisningen. På Køge Handelsskole har vi en faglige stolthed. Vi mener, at tydelig og praksisnær faglighed er vejen til faglig stolthed. Vi ønsker, at vores elever opnår en stolthed over deres fag, de kompetencer og den viden, de har opnået sig hos os. Gennem den tætte kobling mellem teori og praksis samt involveringen af erhvervslivet, ønsker vi at skabe fagligt stærke og stolte faglige ambassadører for både skole og erhverv.
Tilmeld dig skolens nyhedsbrev for at holde dig opdateret om nyheder der er relevante for nuværende og kommende elever, samt forældre til nuværende og kommende elever.
Weeeeee! Vi er beæret over at netop du er kommet med ombord! Tak.