Som at være med i Løvens Hule
Eleverne fra innovationsstudieretningen på Køge Handelsskole har arbejdet intenst med at produktudvikle for KiMs. Casen gik ud på at udbrede salget af KiMs peanuts samt to nye snackprodukter på caféer og barer, og elevernes gennemarbejdede idéer blev vel modtaget af virksomheden, der nu arbejder videre med de mange gode input.
”Det har været et sindssygt spændende forløb. Det er så fedt at arbejde målrettet med rigtige problemstillinger, og at udvikle på idéer plus fremlægge det for rigtige virksomheder. Vi føler, at vores arbejde bliver værdsat mere, fordi en udefra skal høre ideerne - engagementet stiger, det er mere spændende at samarbejde med rigtige virksomheder. Vi håber på, at se vores idé ført ud i livet, så vi på Køge Handelsskole står bag på et spritnyt produkt,” fortæller Lui fra 3L.
Gustav, der også går i 3L på HHX, fortæller:
”Vi har også lært at pitche. Det har været lidt ligesom Løvens hule, fordi vi fik mulighed for at produktudvikle for KiMs, og komme med ideer til hvilke produkter der kan være egnede til pubber og caféer. Det var fedt at arbejde med at idégenerere og at få kendskab til arbejdsprocessen bag et færdigt produkt.”
KiMs får input til aktiviteter og handlingsplan
Anders Hybholt, der er Head of Consumer Marketing hos KiMs, har kun roser til elevernes arbejde med at produktudvikle:
”Vi vælger en aktuel udfordring, og bruger samarbejdet med eleverne til at få testet nogle af vores idéer af, og til at få input til vores aktiviteter og handlingsplaner. De var superdygtige til at præsentere deres idéer, og jeg var overrasket over at flere af dem havde indtænkt et spilelement i deres arbejde. De kan godt lide at spille om tingene også selv om det koster lidt. Det, som eleverne finder interessant, vil typisk også være noget som vores forbrugere synes om. Næste skridt er, at jeg ser elevernes materiale igennem igen, og ser hvad vi kan gå videre med i en konkret handlingsplan.
Praksis ind i undervisningen
Underviser Anisa Buskov er rigtig glad for samarbejdet med KiMs, der nu kører på fjerde år:
”Virksomhedssamarbejdet er vigtigt for os. Det bringer praksis ind i undervisningen, og eleverne arbejder med de ting, som de rent faktisk kommer ud og arbejder med efter skolelivet. Den kreative proces har været god for eleverne, de er kommet frem til mange imponerende forslag i deres arbejde med idégenerering, og hvad KiMs kan gøre for at blive mere udbredt på barer og caféer. Vores tilgang er at inddrage teorierne -ikke for teoriernes skyld - men som de passer i den givne situation og case.”