Hvordan med parkering? Hvad gør jeg med SU? Hvornår er der ferie? Ratebetaling på studieture? I Elevhåndbogen finder du alle de praktiske informationer omkring din uddannelse.
I vores Studie- og ordensregler finder du information om alt fra tilstedeværelse, studieregler, ordensregler, IT-udstyr, Rygning, alkohol og andre rusmidler, sanktioner ved overtrædelse mv..
Vores studie- og ordensregler findes for at støtte et godt og lærerigt undervisningsmiljø. Desuden er formålet at styrke elevernes aktive deltagelse i undervisningen samt fremme værdier i skolekulturen som samarbejde og ansvarlighed. Endelig skal studie- og ordensreglerne være med til at sikre, at de mange forskellige elever på skolen kan være sammen i et trygt og forpligtende fællesskab.
Vi ønsker at skabe de bedste rammer for undervisning, og vi mener, at ledelse, lærere og elever alle har et medansvar for at sikre et læringsmiljø med fordybelse og ro til læring. Derfor har vi formuleret følgende skærmpolitik for HHX. Her kan du læse vores skærmpolitik.
Vi arrangerer talent- og elite tilbud for særligt engagerede elever, der har brug for flere udfordringer i f.eks. økonomi, revision og kulturteori, ligesom vi deltager i Akademiet for Talentfulde Unge (ATU).
Vi har støtte og hjælp til udfordrede elever. Vi har f.eks. vores egne læse- & matematikvejledere, der hjælper f.eks. ordblinde elever med at få de rette hjælpemidler, og som vejleder eleverne i at få størst muligt udbytte af undervisningen.
Læs mere i vores fastholdelsesstrategi.
1. Din deltagelse i klassens intro-tur, obligatoriske studieaktiviteter, ekskursioner og andre aktiviteter i forbindelse med studieretningen. Beløbet varierer afhængig af studieretning.
2. Et årligt beløb på 830 kr. til dækning af kopiudgifter, print, net-ordbøger, e-bøger, i-bøger, trådløst internet, screening af læsevejleder. Jf. bekendtgørelse nr. 1711 af 20/12/2006. Beløbet bliver opkrævet hvert år i august i forbindelse med 1. rate til studieaktiviteter.
Der vil løbende være opsparing til studieaktiviteter gennem ratebetalinger. Husk: Tilmeldingen er først gældende, når du har betalt 1. rate gennem SafeTicket – åbner slut-november. Hvis du som elev udmeldes før tid, afmeldes en studietur eller er omgænger, vil elevens indbetalinger og elevandel på gennemførte rejser blive opgjort, og eventuelt overskydende/manglende beløb vil blive afregnet. Et evt. overskydende beløb bliver overført til elevens NEM-konto hvis eleven er over 18 år og hvis eleven er under 18 år, skal værgen fremsende reg. og konto nr. som beløbet skal overføres til.
Desuden gælder for studieture:
Ved tilmelding kræves navneoplysninger iflg pas
Bekræftelse sendes i e-boks midt i december
Kopi af pas uploades med sidste rate
Adfærdskodeks underskrives digitalt
Her kan du læse om ratebetaling ang. studieture, ekskursioner, andre aktiviteter og materialegebyr.
Oversigt ratebetaling studieretning - for nuværende 1.g-elever
Der vil være en løbende opsparing til studieturene, ekskursioner og andre aktiviteter. Der vil blive opkrævet rater efter nedenstående plan. Udover raterne vil der ved den 1. rate hvert skoleår blive opkrævet yderligere kr. 830,- til materialegebyr. Link til betaling får du tilsendt via Lectio og som SMS. Har du ingen rate på 3. år, vil materialegebyret blive opkrævet.
Her kan du læse om ratebetaling ang. studieture, ekskursioner, andre aktiviteter og materialegebyr.
Oversigt ratebetaling studieretning - for 2.g-elever
Der vil være en løbende opsparing til studieturene, ekskursioner og andre aktiviteter. Der vil blive opkrævet rater efter nedenstående plan. Udover raterne vil der ved den 1. rate hvert skoleår blive opkrævet yderligere kr. 830,- til materialegebyr. Link til betaling får du tilsendt via Lectio og som SMS. Har du ingen rate på 3. år, vil materialegebyret blive opkrævet.
Her kan du læse om ratebetalingerne der vedrører de frivillige studieture. Der vil være en løbende opsparing til studieturene, ekskursioner og andre aktiviteter. Der vil blive opkrævet rater efter nedenstående plan. Udover raterne vil der ved den 1. rate hvert skoleår blive opkrævet yderligere kr. 830,- til materialegebyr. Link til betaling får du tilsendt via Lectio og som SMS. Har du ingen rate på 3. år, vil materialegebyret blive opkrævet.
Oversigt ratebetaling studieretning - for 3.g-elever
For elever og besøgende med ærinde på KHS er det gratis at parkere, men det er nødvendigt for alle at have en parkeringstilladelse. Ellers risikerer du at få en afgift. Her kan du ansøge om parkeringstilladelse - log på mens du er på skolen med den adgangskode, du har fået tildelt.
Herefter du ret til at parkere på Køge Handelsskoles parkeringsplads, dog kun i grøn og orange farvezone.
Registrering af P-tilladelse
1.: Log ind på p.khs.dk
2.: Log ind med din KHS e-mail og adgangskode.
3.: Du registrer dig ved at udfylde registreringsnummer på din bil. Udfyldes uden mellemrum.
Elever kan få én parkeringstilladelse til én bil og den gælder et år fra registreringen. Du modtager en sms, når tilladelsen udløber. Det er muligt selv at redigere til nyt registreringsnummer ved at logge sig ind i systemet.
Regler for parkering:
Parkeringstilladelsen er gældende for et år fra registreringsdag.
Med parkeringstilladelsen kan elever parkere i Grøn zone og Orange zone. Se oversigtskort over parkeringszonerne.
P-skilte har en farvet kant, der viser, hvilken P-zone, det er. Se i øvrigt tekst på skiltet.
Det er ikke tilladt at parkere i Hvid zone, Blå zone, Rød zone og reserveret plads. Gæsteparkering (to-timers parkering) er reserveret gæster til Køge Handelsskole.
Parkeringstilladelsen er ikke en garanti for en parkeringsplads.
Alle parkeringsområder er opdelt i zoner med forskellige farvekoder. De forskellige farvezoner markeres fysisk ude på områderne. Parkeringstilladelsen er KUN til din registrerede bils indregistreringsnummer, som er indmeldt i systemet. Elever opnår typisk tilladelse til at parkere i orange og grøn zone - men IKKE på reserverede pladser - herunder gæsteparkering. Vær opmærksom på, at din tilladelse gælder for et år, og så skal du ansøge om ny tilladelse. Se farvezonerne.
Parkering udenfor de(t) for bilen tilladte afmærkede område(r) samt båse, herunder på handicappladser og i fodgængerfelter, vil medføre en afgift.
Der føres flere gange dagligt kontrol med parkeringspladserne - så husk at registrer din bil - det er så ærgerligt, at få en afgift. Eventuelle afgifter kan ikke annulleres af skolen, og vi opfordrer derfor til, at du sætter dig grundigt ind i reglerne og læser skiltene på parkerings-områderne, herunder lægger mærke til farvezonerne.
Biler uden tilladelse til parkering bliver pålagt en afgift på 660 kr. Holder du på handicapparkeringen uden tilladelse er afgiften 1.320 kr.
Det vil kun være muligt at søge om parkeringstilladelse for én bil pr. person - men man kan hente dagstilladelse på tast-selv-skærmen på de tablets, som er sat op flere steder på skolen til en bil, som ikke er indmeldt i systemet.
Der skal indtastes en mailadresse før registreringen er gået igennem.
Tilladelsen gælder fra indtastnings-tidspunktet til kl. 23.59 samme dag.
Følg linket her for at se alle genvejene.
Printerne for studerende er placeret i rød bygning ved caféen, ved lokale 109 og i Studiecentret.
Du må kun benytte printeren til print og kopiering af undervisningsrelevant materiale som for eksempel artikler. og projektafleveringer. Hvis printeren misbruges, vil skolen lukke for adgangen til den.
Oplever du fejl og mangler ved elev-printerne? Så skal du henvende dig i Studiecentret.
Du skal bruge studiekortet i alle tre til:
- skal kunne fremvises på forlangende på skolen
- print, scanning og kopiering
- ved skriftlige eksamener, som dokumentation
- ved indgangen til skolens fester
- evt. for at du kan få studierabatter udenfor KHS
Mister du dit kort koster et nyt 75 kr. ved henvendelse i økonomicentret (overfor studiecentret).
Hvis du er optaget på en ungdomsuddannelse og er fyldt 18 år kan du søge om SU. Du skal være opmærksom på, at du først får udbetalt SU kvartalet efter du er fyldt 18 år, og du kan tidligst søge om SU én måned før den dato du kan få SU fra; hvis du kan få SU fra 1. september så kan du tidligst søge SU 1. august.
SU bliver udbetalt én gang om måneden og er forudbetalt. Hvor meget du får i SU afhænger bl.a. af din alder, og om du bor hjemme eller ude.
Søg SU her - det er også her, du kan læse mere om reglerne for at få SU, SU-lån, SKAT med mere.
Når du søger SU skal du logge på med MitID. Husk at aktiver din e-boks, da SU sender breve elektronisk. Du kan oprette en e-boks her www.e-boks.dk.
Hvis du har spørgsmål til din SU så kontakt Studiecentret eller
Studiesekretær HHX, samt SU og ungdomskort for alle
Skal du rejse til KHS med bus eller tog? Når du går på en ungdomsuddannelse har du mulighed for at få tilskud til din transport.
Søg om Ungdomskort.
Du skal bruge MitID når du logger på. Husk at søg med samme, når du er optaget, hvis du vil være sikker på, at få dit Ungdomskort inden skolestart.
For studiestart i august - søg senest 15. juli
For studiestart i januar - søg senest 15. december.
Hvis du har spørgsmål - så kontakt Studiecentret.
Alt omkring eksamen finder du på skolens eksamensportal på Lectio. Du finder eksamensportalen under fanen "Eksamensregler". Denne portal kan kun tilgås, når du er på skolen.
I god tid før terminsprøver og eksamen vil du også kunne se eksamensregler mv. forsiden af Lectio under ”Aktuel information”. Det er dit eget ansvar at holde dig orienteret om regler for eksamen. Du kan læse mere i UVM's Bekendtgørelse om prøver og eksamen i ungdomsuddannelser (BEK nr 343 af 08/04/2016).
Vi har forskellige strategier, der er grundsten for Handelsgymnasiet.
Vi har en antimobbestrategi.
Vi har en fastholdelsesstrategi.
Alt omkring evalueringer, karakterer mv. har vi samlet under Kvalitet.
Her kan du læse bekendtgørelsen, der vedrører din gymnasieuddannelse:
Bekendtgørelse om de gymnasiale uddannelser.
Der er et antal handicap-parkeringspladser tæt på hovedindgangen. Husk at bruge dit handicapskilt, så du undgår p-bøde.
Det er en ældre bygning og desværre med dårlige handicapforhold, hvad angår toiletter.
Der er elevator fra stuen til 1. sal i rød bygning - elevatoren finder du til højre for kasseområdet i caféen, hvis du kigger ude fra bordene og ind mod kassemiljøet.
I ny bygning (indgang Campusbuen) finder du gode handicaptoiletter. Kommer du fra rød bygning, skal du op på 1. sal i rød bygning og videre over broen til den ny bygning.
Efter broen drejer du til højre (undervisningslokalerne 710-714), og på den anden side af personaletoiletterne, finder du et handicaptoilet, udstyret med lift-system.
Der er også handicaptoiletter på 2. sal i ny bygning. Det ligger ovenpå handicaptoilettet på 1. sal. Du når 2. sal i nybygning ved at tage elevatoren ved lokalerne 710-714.
Uddannelsesrektor
Uddannelsesleder
Uddannelsesleder
Her kan du få hjælp til alt det praktiske under dit studie, f.eks. hvis du har spørgsmål til skema, optagelse, SU, fag, eksamener, transport mv.. Det er også her alle karakterer, eksamensplaner m.v. bliver opbevaret og behandlet.
Husk: Hvis du skifter adresse, e-mail eller tlf.nr i løbet af skoleåret, skal du hurtigst muligt informere studiecentret.
Studiecentret har åbent for telefonisk kontakt alle dage på tlf. 9134 6698 fra 7.45 - 14.00, samt åbent dagligt for personlig henvendelse mellem:
7.45 - 8.45
9.45 - 10.15
10.45 - 12.15
Du finder studiecentret i rød bygning til højre for hovedindgangen.
Studiesekretær HHX & EUX (eksamen)
Mission: Venskaber for livet + stærkt fundament for videreuddannelse.
På HHX har vi stolte og stærke traditioner. Det faglige ef selvfølgelig i fokus men det er alt det sociale, der sker udenfor undervisningen også. Vi har en lang række tilbagevendende traditioner og events.
Tilmeld dig skolens nyhedsbrev for at holde dig opdateret om nyheder der er relevante for nuværende og kommende elever, samt forældre til nuværende og kommende elever.
Weeeeee! Vi er beæret over at netop du er kommet med ombord! Tak.