Virkelighedsnær undervisning med nerve og nærvær
Elever fra kontoruddannelsen har arbejdet med, hvordan virksomheden Schoeller Plast kan styrke deres Employer Brand. ”Vi har præsenteret vores idéer og løsninger for en virksomhed, det har været nærværende og nervepirrende, fordi det ikke blot er teori”.
Klapsalver til kontoreleverne. Fra venstre Emilie Thorup Lyngholm, Jan Bybjerg Pedersen og Irina Hilma.
Der blev nikket anerkendende og taget noter, da eleverne fra Køge Handelsskoles kontoruddannelse præsenterede deres bud på løsninger for virksomheden Schoeller Plast.
“Vi har fået nye friske inputs, vi kan gå hjem og implementere allerede på mandag, eller i hvert fald tirsdag. I er virkelig gode, og det er et fantastisk arbejde I har lavet”, sagde Jan Bybjerg Pedersen, Direktør i Schoeller Plast, med et smil efter elevernes fremvisninger.
Efter et oplæg fra Schoeller Plast har eleverne hele sidste uge arbejdet intensivt med hvordan de kan styrke deres tiltrækning af nye medarbejdere.
”Det har både været vildt spændende og nærværende undervisning, men også mere nervepirrende, fordi der var en reel virksomhed i den anden ende, der skulle bruge vores idéer og feedback og som tog vores arbejde seriøst,” fortæller Nann Møller-Ottesen, der er kontorelev hos El:con.
Nann og gruppen præsenterer deres strategi
Guld værd
Elevernes idéer både begejstrede og overraskede:
“Flere ting overraskede os. Vi er blevet udfordret, og har fået elevernes ærlige meninger, og vi vil klart bruge nogle af de betragtninger, de er kommet med. Det er dyrebar viden. Særligt elevernes syn på os som virksomhed er super-interessant. De er kommet med mange virkelig kreative inputs og gode pointer, og har ‘set’ vores virksomhed udefra. Det perspektiv er guld værd,” fastslår Emilie Thorup Lyngholm, Business Analyst med hovedansvaret for bæredygtighed i Schoeller Plast, der er specialiseret i at producere sprøjtestøbt plast med en produktion, der kører i døgndrift alle ugens dage.
Irina og en gruppe af kontorelever inden fremlæggelsen for Schoeller Plast.
Eleverne er i gang med kontoruddannelsens hovedforløb kombineret med praktikforløbet. Virksomhedssamarbejdet med Schoeller Plast er en del af undervisningen i faget ’Salg og markedsføring’, hvor eleverne havde en uge til at lære ny teori, som de med det samme skulle anvende i praksis til at løse en reel udfordring ift. hvordan virksomheden Schoeller Plast kan styrke netop deres Employer Brand. Og elevernes underviser er rørt over den ros, eleverne fik.
”Jeg er virkelig stolt over elevernes løsningsforslag, og jeg er glad for den anerkendelse, de fik efterfølgende. Det er vigtigt for os som undervisere, at eleverne får prøvet kræfter med at anvende den lærte teori i praksis, og eleverne lærer rigtig meget, når de arbejder med virkelige virksomheder, og de vokser, når de oplever, at deres inputs reelt bliver brugt til noget”, fortæller Irina Hilma, der underviser på Hovedforløbet på Køge Handelsskole.
Et par af elevernes løsningsforlag kan ses herunder:
Et bud på en Employer strategi fra eleverne.
Her ses et andet bud på en styrkelse af Schoeller Plasts Employer Brand.
Virkelighedsnær undervisning?
Find ud af, om kontoruddannelsen er noget for dig. Læs mere her.