Køge Handelsskole har fået nyt logo

Når man kører forbi Campus Køge, så vil et nyt logo på facaderne på Køge Handelsskole lyse op, og vise vej til skolen.

Af: Karina Anée Købke

Vores traditionsrige skole, med 125 år på bagen, er blevet malet i nye former og farver.

”Efter rigtig mange år, med det gamle logo, var det tid til at modernisere og nytænke vores visuelle identitet, så det i højere grad afspejler den moderne handelsskole, vi er”, fortæller Stig Johansen, direktør på Køge Handelsskole.

Stig Johansen, direktør på Køge Handelsskole

Stig Johansen fortæller, at en af grundtankerne bag logoet er, at det skal være genkendeligt: ”Det er enkelt og åbenheden i bogstaverne symboliserer mangfoldighed og imødekommenhed; hos os er der plads til alle”.

Fra KH til KHS
Det har været vigtigt for Køge Handelsskole at involvere skolens elever. De har blandt andet sat spørgsmålstegn ved, hvorfor det gamle logo bar bogstaverne KH og ikke KHS, som de i daglig tale kalder deres skole.

”Det har vi selvfølgelig lyttet til. Så med det nye logo, er der større sammenhængskraft mellem hvordan eleverne italesætter deres skole og vores logo”, slutter Stig Johansen.

Læs også...