På EUX og EUD Business arbejder vi løbende på at sikre og udvikle kvaliteten i alle vores ydelser og vi gennemfører derfor kvalitetsundersøgelser, -vurderinger og -forbedringer løbende.
Målsætningen på EUX og EUD Business er derfor at sætte fokus på kvaliteten i undervisningen, samt på fastholdelse inden for vores uddannelser. På den måde lever kvalitetssystemet op til både skolens og ministeriets krav om kvalitetssikring af undervisningen samt bekendtgørelsen om Åbenhed og gennemsigtighed. Dette skal sikres gennem de fastsatte metoder og procedurer, hvor de respektive roller og opgaver er nærmere beskrevet.
På EUX og EUD Business definerer vi god kvalitet som en kombination af to forhold, nemlig:
Kvalitetsstyringssystemet anses som et hjælpeværktøj til at sikre, at skolens ydelser kontinuerligt er af så høj kvalitet som muligt i forhold til de givne rammer.
Denne kvalitetsbeskrivelse sammenfatter således EUX og EUD Business’ arbejde med tilrettelæggelsen af kvalitetsarbejdet. Som et supplement til dette findes et antal af procedurer og instruktioner, som mere konkret beskriver de øvrige områder af kvalitetsarbejdet.
Værdier for et velfungerende kvalitetsarbejde:
Kvalitetsprocedurerne gælder for hele EUX og EUD Business, hvilket vil sige for nedenstående undervisningsområder:
Alle disse undervisningsaktiviteter følger kvalitetssystemet på EUX og EUD Business for derigennem at: