Stresshåndtering

Som leder kan det være en udfordring at vide, hvordan man skal forholde sig, når man oplever medarbejdere, der rammes af stress. På dette kursus fokuserer vi både på håndteringen af stressramte og på, hvordan man som leder aktivt kan arbejde med at forebygge stress.

Om kurset
På kurset vil der være fokus på at forebygge stress og komme den i forkøbet samtidig med, at du får effektive redskaber til at hjælpe personer, der er ramt af stress.

Som leder eller del af en ledelsesfunktion lærer du at anvende metoder og værktøjer til identifikation og håndtering af arbejdsmiljørelaterede problemstillinger. Du vil kunne identificere sammenhænge mellem psykisk arbejdsmiljø, arbejdsbelastninger og symptomer på stress og nedslidning.

Eksempel på indhold og tilrettelæggelse

Dag 1:

  • Stress - hvad er det?
  • Stressreaktioner
  • Håndtering af stress

Dag 2:

  • APV og det gode arbejdsmiljø
  • Lederens rolle i at sikre det gode arbejdsmiljø
  • Afprøve konkret værktøj IGLO

Udbytte
Du vil kunne bruge din indsigt i symptomer på stress og nedslidning til at igangsætte handlinger, der forebygger stress og nedslidning, således at forbedringer af det psykiske arbejdsmiljø opnås.

 

Undervisningssted

Kursuscentret KHS
Køge Handelsskole
Campusbuen 21
4600 Køge

 

Kurset kan afholdes i egen virksomhed

Konsulent/underviser
Udviklingskonsulent
Rikke Lunde Madsen

Kursusforløb
Kurset tager udgangspunkt i deltagernes egne udfordringer. Det er derfor vigtigt, at du har lyst og mod på at medbringe konkrete erfaringer og cases, som vi kan arbejde med på kurset. Vi veksler mellem teorioplæg, øvelser, træning, refleksion og feedback.

Varighed
Afhænger af forløbsdesign.

Pris
Efter aftale afgives uforpligtende tilbud.

Ved interesse
Send mail til studiesekretær Mette Grasberger mgra@khs.dk / 9134 6652

Kurser og uddannelsesforløb

Læs mere om kurser og uddannelsesforløb på Køge Handelsskole