Den digitale købsrejse

Bliv bedre rustet end dine konkurrenter, lær om dine kunders forventninger til dig som digital virksomhed, bliv skarp i alle faser af den digitale købsrejse og få flere kunder - det kræver ikke et kæmpe marketingbudget

Forstå dine kunders digitale rejse – før, under og efter et køb eller booking af møder

Over 80 % af dine potentielle kunder starter digitalt, når de er blevet stimuleret til at købe dit produkt eller ydelse. Og det har her ingen betydning om de kontakter jer for et møde, booking eller skal købe online eller fysisk i jeres butik.
Et digitalt fundament handler ikke alene om at have en Facebook side, det handler om at forstå hele den digitale købsrejse og sikre I står skarpt i alle faser af denne rejse – ellers ender kunderne andre steder.
Den gode nyhed er, at det ikke kræver store marketingsbudgetter eller en masse ressourcer for at imødekomme kundernes adfærd og krav.
På mange måder skal du gøre det, du altid har været god til – nu bare digitalt.

Efter kurset vil du:

  • Få styr på den digitale købsrejse og dine kunders forventninger til dig som digital virksomhed
  • Få konkrete værktøjer der nemt kan implementeres, og du vil straks opleve en øget aktivitet, trafik fra dine kunder
  • Få adgang (i 3 måneder) til 15 helt unikke videoer, en slags digital hjælper og inspirationskilde, som du dagligt kan anvende

Indhold og opbygning

Dag 1 – Før køb, undervisning, øvelser, refleksioner

  • Den digitale bruger i dag – hvem er det?
  • Introduktion til den digitale købsrejse

FØR KØB, herunder

  • Hvor starter dine kunder?
  • Hvad er det digitale Call Center?
  • Hvordan dukker I op de rette steder
  • Annoncering på Google, Youtube og andre sociale medier - hvordan?
  • Nyhedsbreve – dødt eller er der et stort potentiale?

Dag 2 – Under og efter et køb, undervisning, øvelser, refleksioner

  • 80% starter digitalt. Hvad stiller det af krav til jeres website?
  • Hvordan øger du konverteringen af din trafik på dit site?
  • Lær at opbygge en strategi for de 98% der besøger jeres website, men som ikke køber eller kontakter jer
  • Vi er mest på vores mobil. Hvad giver det af muligheder og udfordringer?
  • Analyse værktøjer, Google Analytics – bruger du det korrekt?
  • Fastholdelse og udvikling af eksisterende kunder på de digitale medier
  • Hvordan skal du arbejde med sociale medier, nyhedsbreve etc.

Underviser
Digital atlet og foredragsholder Peter Schjødt.
Peter har arbejdet med den digitale købsrejse i mere end 10 år, og har hjulpet større som små virksomheder med at forstå, hvad der stimulerer digitale kunder til at købe et produkt eller serviceydelse. Peter har afholdt mange foredrag/kurser og har blandt andet været gæsteunderviser på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i flere år. https://plead.dk

Periode og tidspunkt
19. + 20. november 2019

Sted
Kursuscentret KHS
Køge Handelsskole
Campusbuen 21
4600 Køge
Tæt på motorvej og gratis parkering

Pris
Kr. 8.900,- ekskl. moms
Inkl. fuld forplejning

Tilmelding og info
Send mail til kursussekretær Mette Grasberger